BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 10, 2009

Macam2 ada....

MERDEKA!! MERDEKA!! MERDEKA!!!

S
ambutan Hari Merdeka 2009 kali ini akan berlangsung dalam bulan Ramadhan dan akan diadakan di Stadium Nasional Bukit Jalil. Difahamkan ini adalah pertama kalinya sambutan kemerdekaan peringkat kebangsaan di dalam stadium. Tema hari kemerdekaan ke 52 ialah 1 Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan.

Logo Sambutan Kemerdekaan 2009; 1 Malaysia

Logo berbentuk nombor satu dan berlatarbelakangkan Jalur Gemilang serta tulisan Malaysia ini dinamakan 1 Malaysia. Logo 1 Malaysia melambangkan visi negara iaitu untuk mewujudkan satu masyarakat yang berpadu dan mempunyai semangat cintakan negara berpandukan Perlembagaan Negara dan Rukun Negara.


Ia juga mencerminkan rakyat Malaysia yang saling bekerjasama, bermuafakat, berdikari, berfikir dan menghayati satu visi untuk membina satu Negara Bangsa.

Sementara itu logo 1 Malaysia ini dilengkapkan dengan lagu khas Satu Malaysia yang telah dicipta oleh Nik Nizam dan Errie Naham dan lirik oleh Lokman Ghani.


Video 1 Malaysia


Donlod disini :
Video 1 Malaysia


Doa untuk H1N1

Inilah Doa Pelindung dari semua jenis penyakit Maut Berjangkit

Wahai Kaum Muslimin!! Sebarkan kepada seluruh rakyat Malaysia.




KACANG OH KACANG

Kenal x kacang ape ni??BETUL, Kacang panjang. Pokoknyer kecik jer...Tp bile berbuah, besar buahnyer daripada batang pokok. Benih kacang ni aku amik dengan Ustaz Razali, Member satu sekolah dengan gua. Gua tanam dengan member satu umah, Cikgu Wan Arkan. Seronok bile pokok kacang ni da mengeluarkan hasil. Pokok kacang yang kami tanam ni bukan jenis menjalar. Tingginyer lebih kurang pokok cili jer...Bleh buat bisness ni..




HiLaNgKaN RaSa TeNsIoN

Ni salah satu cara untuk melepaskan tension...Minum air puas2..Tp korang kena cari gelas yang besar la....Ni pic mber aku, baru seminggu x dapat balik kg....Biase la, sorang kat kelate sorang kat Johor......Gua Pun Same gak...
sengihnampakgigigigilnangihhahbising







Modifikasi


Mengenai modifikasi ni, aku memang minat giler...Kalau di Kelate, aku memang aktif dengan Kelab Kereta (DMC) & Kelab Motosikal Klasik...Cantik x kereta & Motor Vespa gua????Banyak gak duit aku melabur untuk jalankan projek modifikasi ni...Vespa aku dah 2 kali masuk majalah..Kereta aku skali masuk majalah, tu pun majalah K-Kompak...Kalau korang nak modifikasi kereta atau motor, buat jer...Tp jangan lah duit gaji tiap2 bulan nak habiskan untuk modifik asi jer. X berdedak nanti...

Kenangan bersama Ahli Kelab DMC sewaktu sesi fotografi "Majalah K-Kompak" bertempat di Sekitar Pasaraya Pantai Timur Pengkalan Chepa...sengihnampakgigisengihnampakgigi

AMARAN :
Jangan modifikasi kereta atau motor secara terlampau plak..JPJ marah. Aku x nak bertanggungjawab BEB...Pandai-pandailah la korang jawab sendiri.

0 comments: